HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Tanúim lesztek

2015.11.22. 20:08 :: Rostás Farkas György

Évek óta töprengek, gondolkodom, dilemmában vagyok. Hogyan kezdjem, vagy hogy ne kezdjem mondandómat, ami megítélésem szerint rátok is tartozik.

Az 1970-es évek egy életre, vagy legalábbis évtizedekre meghatározták életemet, sorsomat. Sok -sok évet vártam, kivártam . Egyszer csak eljött a régen várt idő, demokráciára ébredtem: és jogállam lépett a diktatúra helyébe. Ennél jobb már nem lehet, gondoltam...

Többször elmondtam, le is írtam, de most ismét megteszem. Üzenek nektek, kortársaimnak, tanúimnak. A 21. század a cigányok számára is elhozta, amire régóta vártunk? Van önkormányzatunk, nemzetiségi törvényünk és érdekképviseletünk...

És mégis azt kell mondanunk, hogy egész Európában, de leszűkítve a kört Magyarországra: a legnagyobb lélekszámú nemzeti kisebbségnek nincsenek intézményei, nincs kutatóközpontja. nincs múzeuma.

Hogy véletlenül se feledkezzem meg a reményekről és az ígéretekről: az utóbbi 30-40 évben történt erre vonatkozó események, ígéretek dokumentumait őrzöm, továbbra is megőrzöm.

Jól gondoljátok meg: megéri-e, mi éri meg? Meddig leszünk, maradunk néma elszenvedői kiszolgáltatott helyzetünknek. Mikor válunk végre saját sorsunk felelős irányítóivá? Lehet-e kultúránk megbecsülése és elismertetése nélkül egyenrangú nemzetalkotó tényezővé válnunk, lehetünk-egyenrangú partnerei a mindenkori hatalomnak.A történelem, remélem majd igazolja erőfeszítéseinket...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rfgy.blog.hu/api/trackback/id/tr268100522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása